Avantajele Cross trainingului

pe May 01, 2021

Când vine vorba de sportivi de performanță, sigur că practicarea constantă a aceluiași antrenament este esențială pentru reușita în competiții. Dar dacă scopul antrenamentelor noastre este pur și simplu de a ne menține în formă? În acest caz, varietatea este cheia. Provocându-l cu noi stiluri de antrenament, corpul nostru va deveni din ce în ce mai puternic și mai fit. Și pe lângă faptul că nu ajungem să ne plictisim repetând din nou și din nou aceleași mișcări, diversitatea ne păstrează motivați.

Când ne gândim la cross training, ne gândim automat la jocurile competitive dintre oameni care ridică greutăți uriașe sau merg zeci de metri în mâini. Ei bine, Cross trainingul s-a dezvoltat atât de mult încât a schimbat percepția generală asupra acestui stil de antrenament și ne-a lăsat cu ideea că este un sport de elită.

În realitate, cross training-ul este pentru toată lumea și se referă la orice antrenament care vine în completarea celui pe care îl practici în mod curent. Astfel, cross training-ul va arăta diferit de la individ la individ. De exemplu, pentru o persoană care aleargă de patru ori pe săptămână, cross training va însemna un antrenament cu greutăți și viceversa: o persoană care de regulă se antrenează în sala de forță va putea opta pentru o ședință de cardio. Prin urmare, cross training-ul nu este neapărat un antrenament în sine, ci mai curând este o abordare personalizată a antrenamentelor, construită să îmbunătățească atât abilitățile sportive cât și starea de sănătate a organismului.

În ceea ce privește fitness-ul, există cinci mari componente pe care trebuie să le avem în vedere:

Rezistența cardiovasculară – capacitatea inimii și a plămânilor de a ține pasul cu nevoia de sânge oxigenat a musculaturii

Rezistența musculară – perioada de timp pentru care musculatura este capabilă să susțină o anumită activitate

Forța musculară – forța pe care o poate exercita musculatura contra unei greutăți

Flexibilitatea – amplitudinea mișcării la nivelul unei articulații

Compoziția corporală – raportul dintre masa țesutului adipos și masa „liberă” (musculatură, oase, apă și alte țesuturi)

Într-o lume ideală, stilul nostru de a ne antrena le-ar avea în vedere pe toate în egală masură și putem să ne apropiem de acest lucru tocmai prin încrucișarea exercițiilor noastre obișnuite cu unele noi. Pentru cele mai bune rezultate, noile activități trebuie alese în funcție de punctele noastre slabe. De exemplu, dacă toată viața ai facut doar aerobic, rezistența musculară și rezistența cardiovasculară vor fi foarte bune, dar introducând o ședință de pilates și câteva exerciții cu greutăți te vei asigura că bifezi și flexibilitatea și forța musculară.

Un alt avantaj al cross training-ului este acela că previne riscul accidentărilor. Un studiu din 2017 arată că atleții specializați într-un anumit sport sunt cu 85% mai predispuși la accidentări decât cei care practică activități multiple. Motivul? Atunci când antrenamentul nostru rămâne același în fiecare zi, articulațiile și grupurile musculare solicitate rămân și ele aceleași. Așadar, dacă nu le oferim o bine-meritată pauză pentru a se recupera, suntem pe drumul sigur spre o entorsă.

Lasă un comment

Comentariile trebuie aprobate înainte de a fi publicate


Înapoi sus