Adevărat sau Fals: Răspundem la 4 Dileme din Industria Fitness-ului

pe May 28, 2021

Atunci când te apuci serios de fitness, nutriția și antrenamentele reprezintă probabil principalul tău punct de interes. Cum trebuie să te antrenezi pentru a-ți atinge obiectivele? Ce trebuie să eviți să mănânci pentru a ajunge să arăți așa cum visezi?

Iar social media reprezintă o sursă excelentă atât pentru informare, cât și pentru dezinformare. Atunci când știința se îmbină cu fabulația, informațiile corecte devin greu de distins de reguli false și mituri.

FlyFit.ro răspune la 4 dileme din industria fitness-ului. Iată dacă sunt sau nu adevărate patru dintre cele mai populare informații despre fitness, nutriție și antrenamente!

 

  1. Pot slăbi din zona abdominală cu setul de exerciții potrivit?

Răspuns: FALS

Explicație: Cu siguranță ai auzit deseori sintagma “fă aceste 4 exerciții și vei scăpa de burtă“ sau “acest antrenament de cardio îți va topi grăsimea de pe coapse!“. Nimic mai fals. Slăbirea targetată, doar dintr-o anumită zonă, NU EXISTĂ.

Este la fel ca atunci când topești un cub de gheață. Nu se va topi doar în anumite zone, ci se va topi treptat, uniform. Întocmai ca procesul de slăbire a corpului: va slăbi treptat, uniform, din toate zonele, nu doar din zona abdominală, superioară sau inferioară.

Exercițiile sunt folosite doar pentru tonifiere și definire. Întărirea musculaturii, tonifierea pielii și creșterea rezistenței/forței musculare reprezintă potențialul maxim al oricăror exerciții. Nicidecum slăbirea. Slăbitul este o consecință a deficitului caloric, care poate fi doar accelerat cu ajutorul sportului.

 

  1. Pot să slăbesc fără cardio?

Răspuns: ADEVĂRAT

Explicație: Cu siguranță îți sunt familiare acele video-uri cu exerciții cardio de 45-60min, care îți promit că, dacă le faci în fiecare zi, vei arde 600-1000kcal și vei slăbi în doar câteva săptămâni. Și cu siguranță acestea contribuie la accentuarea confuziei cu privire la legătura dintre cardio și slăbit.

Nu numai că nu se poate cuantifica numărul de calorii arse de fiecare individ cu același program cardio – acest număr variind în funcție de o serie de factori – dar slăbitul nu are o legătură atât de importantă cu antrenamentele cardio pe cât credem!

Cardio sunt antrenamente menite să crească rezistența fizică la efort, anduranța. Este important, însă pentru sănătatea întregului organism, nu pentru a slăbi. Slăbitul este, cum am spus și mai sus, strict o consecință a deficitului caloric, creat prin intermediul alimentației și accelerat de exercițiul fizic.

Așadar este adevărat că poți slăbi cu success, și fără antrenamente cardio. Consumul redus de calorii este suficient pentru a determina corpul să-și folosească propriile rezerve de energie și să declanșeze slăbirea, în timp ce antrenamentele de forță te vor ajuta să definești și tonifiezi musculatura și pielea pentru a obține aspectul fizic dorit.

 

  1. Consumul de carbohidrați îmi va încetini evoluția musculară?

Răspuns: FALS

Explicație: La fel de fals precum mitul că nu este sănătos să combini proteine cu carbohidrați (celebrul exemplu de carne cu piure de cartofi). Dar pentru a explica mai bine acest lucru, să discutăm pe scurt despre tipurile de carbohidrați.

Există două largi categorii de carbohidrați, respectiv simpli și complecși. Carbohidrații simpli sunt aceia de care este recomandat să ne ferim, aducând un aport foarte mic de nutrienți organismului – în principal doar zahăr. Carbohidrații complecși, în schimb, nu doar că aduc un aport important de nutrienți necesari pentru un corp sănătos, ci sunt chiar recomandați pentru o mai bună asimilare a proteinelor.

Mai mult decât atât, se recomandă consumul unei porții potrivite de carbohidrați complecși împreună cu shake-ul proteic în urma antrenamentelor extrem de intense și solicitante, pentru a asigura asimilarea optimă a proteinelor și refacerea rapidă a țesutului muscular.

 

  1. Voi avea o definire musculară mai bună dacă mă antrenez zilnic decât de două-trei ori per săptămână?

Răspuns: ADEVĂRAT

Explicație: Sigur, antrenamentul zilnic va accelera întregul proces al evoluției musculare, crescând constant forța și rezistența musculară. În timp ce somnul și odihna sunt importante pentru refacerea musculară, antrenamentele sunt la fel de importante pentru a menține corpul într-un stadiu activ.

 

Dacă ai considerat acest articol util, nu ezita să îl distribui și unor prieteni pe care i-ar putea ajuta!

Lasă un comment

Comentariile trebuie aprobate înainte de a fi publicate


Înapoi sus