Fasted Cardio vs. Fed Cardio: Arde fasted cardio mai multa grasime?

Intermittent fasting, ketogenic diet, fasted cardio: concepte aproape necunoscute acum un deceniu, dar care în prezent sunt pe buzele tuturor. Adepții dietei ketogenice, dar nu numai, susțin cu tărie că cel mai bun moment pentru un antrenament cardio este dimineața, înainte de a consuma orice fel de aliment, cât ne aflăm încă în timpul așa numitului „post”.

Bineînțeles că această idee se bazează pe niște lucruri concrete și anume pe metabolismul nostru – pe felul în care organismul uman se comportă în încercarea de a-și menține echilibrul. Șiii aici lucrurile se complică: De ce se crede că fasted cardio este mai eficient?

Prima teorie susține că dimineața nivelul de insulină este scăzut și cum insulina este responsabilă de supresia lipolizei (arderea grăsimilor), practicând antrenamentul cardio la începutul zilei, atunci când nivelul de insulină este scăzut, organismul va arde mai mult din rezervele de grăsime în timpul sesiunii.

A doua teorie subliniază faptul că nivelul de glicogen (rezerva de carbohidrati a organismului) este scăzut dimineața, astfel încât vom arde din rezervele de grăsime pentru a suplimenta energia de care avem nevoie în timpul sesiunii de cardio.

Un studiu din 1976 demonstrează că atunci cand consumăm carbohidrati în timpul sesiunii de cardio, corpul nostru începe să utilizeze mult mai mulți carbohidrati și mult mai puțină grăsime drept combustibil. Astfel, ideea cu care mulți dintre noi am rămas este aceea că dacă vrem să ardem cât de multă grăsime se poate, trebuie să evităm să consumăm carbohidrați înaintea și în timpul exercițiilor cardio.

Până aici sună ca și cum verdictul ar fi pus: cardio – doar pe stomacul gol, dar ce alte lucruri mai trebuie luate în considerare?

Doar pentru că ardem mai multă grăsime în timpul sesiunii de cardio în sine, nu înseamnă că vom arde mai multă grăsime per total, ba din contră: dacă ardem preponderent dintr-un substrat (grăsime în cazul nostru) în timpul ședinței de cardio, vom arde mai puțin din acel substrat în următoarele 24 de ore – un alt mod al organismului de a ne arăta cât de armonios e construit. Ideea care se desprinde de aici este că, dacă reușim să privim în ansamblu și să ne contruim un plan de atac inteligent împotriva kilogramelor în plus, exercițiile executate după o masă echilibrată sunt mai eficiente pe termen lung, îmbunătățind metabolismul în orele de după antrenament.

Mai mult decât atât, în anul 2014, un studiu realizat pe două grupuri de femei care urmau aceeași dietă alimentară, unele practicând fasted cardio, iar altele nu, a concluzionat că indiferent de momentul din zi în care alegem să ne antrenăm, rezultatele sunt similare în ceea ce privește pierderea în greutate.

Există persoane care se binedispun printr-o sesiune de cardio la prima oră a dimineții și există persoane care prin cardio se detensionează după o zi lungă.  Unii dintre noi au nevoie de antrenament pentru a avea energie, alții au nevoie de energie pentru a face un antrenament. Oricum ar fi, vestea bună este că fasted cardio nu este sfânt doar pentru ca e în „post” și nu suntem nevoiți să alergăm înfometați doar, doar să mai slabim un gram dacă acest lucru nu ne face plăcere.


Distribuie această postare


Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare